Založ si blog

Denník lesbičky – pondelok 25. 11. 2013

„Aj ráno môže byť ako každé iné…“

 

V pondelok som vstávala skoro. Bolo veľmi chladno a väčšina Slovenská hlásala príchod snehu. Prvý sneh a môj prvý blog. Nádherná symbolika.

Pracujem v jednej malej nemenovanej agentúre a ešte pred obedom som sa mala stretnúť s klientom. Dúfala som, že káva ma stihne priviesť k správnym myšlienkam a racionálnemu uvažovaniu. Sny ku mne v noci veľmi milosrdné neboli.

Kým som konečne opustila byt bolo už okolo ôsmej. Prebehla som námestím a zamierila do svojho najobľúbenejšieho podniku. Vždy som tam rada chodievala nielen kvôli dobrej káve a prostrediu, ale aj obsluhe.

„Ahoj,“ zakričala mi už od dverí a ja som sa musela usmiať.

„Ahoj Lucka,“ zakričala som naspäť a všetkou psychickou aj fyzickou silou som sa snažila nezačať sa červenať, no nepodarilo sa mi to.

„Čo ty tu tak skoro?“ Má tak nádhernú vôňu. Vždy som sa jej chcela opýtať ako sa volá, prišlo mi to trápne.

„Dnes sa mám stretnúť s jedným klientom. Potrebujem sa predtým trošku prebudiť, tak som si prišla dať kávu. Snáď mi to pomôže.“ Povedala som sa cítila, ako mi červeň stúpa do líc.

„Vonku je riadna zima, čo?“ Opýtala sa a pritom poutierala barový pult, za ktorý som si sadla. „Máš úplne vyštípané líca.“

Schválne som si ich silo začala trieť. „Hej, je tam riadna kosa.“ Zavlnili sa jej vlasy a ku mne dorazila ďalšia dávka vône. Podvedome som sa na barovej stoličke zavrtela a hneď keď som si to uvedomila, tak som prestala.

„Čauko.“

„Čau Patrik.“ Pozdravila som druhého čašníka, ktorý nečakane prišiel zo skladu, ktorý majú hneď za barom.

„Takže presso? Ešte niečo k tomu?“

„Minerálku. Ďakujem.“

„A s kýmže sa to ideš stretnúť?“ pokračovala v konverzácii popri tom ako mi robila kávu. Veľmi som sa snažila necivieť na ňu, ale keďže som ani po dvoch minútach usilovného hľadania nenašla nič, na čo by som sa mohla (okrem nej) pozerať a nevyzerať pri tom ako úplný idiot, vzdala som to. Káva bola skvelá a rozhovor ešte viac. Milovala som ako sa vedela tak nenápadne usmiať. Akoby vedela, že… Nie, nevie a nikdy vedieť nebude. Zaplatila som a s tajnými myšlienkami opustila kaviareň.

Zvyšok dňa sa vliekol tempom roztekajúceho sa karamelového koláčiku. Stretnutie s klientom dopadlo fajn, ale celé sedenie okolo mňa akoby len tak prefrčalo. Ako aj zvyšok pracovnej doby.

Vrátila som sa do vyhriateho bytu a tešila sa na nejaký trápny seriál. Zo stereotypu ma vytiahlo zvonenie telefónu.

„Čauky, čo robíš?“

„Čauko, nič dôležité, prečo?“

„Práve som skončila,“ povedala a ja som blysla očami na hodinky, bolo asi päť minút po siedmej. „Mala som ísť s Patrikom na jednu prednášku, ale práve ma zrušil, že on nikam v takejto zime nejde…“

„Čože? Akú prednášku?“ A tak mi Lucka vysvetlila o čo ide a aj keď sa mi naozaj nechcelo, tak som súhlasila, že pôjdem. Chcela som ju ešte vidieť. Asi som divná.

Prednáška bola fajn, až na fakt, že jediné, na čo som sa sústredila, bola ona. Miestnosť bola natlačená a my sme sa celý čas dotýkali ramenami. Párkrát, keď sa v tme hrala s telefónom som sa pozerala, ako jej v modrastom svetle žiarila tvár. Vždy len na chvíľočku a nenápadne. Vyzerala tajomne. Zvodne. Premáhala som sa, aby som sa k nej nepritúlila bližšie.

Odišla a ja som kráčala domov sama a uzimená.

 

Denník lesbičky – štvrtok 28. 11. 2013

29.11.2013

„Aj čakanie posediačky môže byť utrpenie…“ Som rada, že moje články sú komentované. Chcela by som poniektorým odkázať, že ak sa im môj blog zdá nudný a prázdny, alebo bezduchý, tak presne taký je potom aj môj život. Tak dúfam, že ten ich je lepší… Nie sú tu síce presné mená, ale udalosti sa v mojom živote skutočne udiali. Dosť podobne na [...]

Denník lesbičky – utorok 26. 11. 2013

27.11.2013

„Now don’t you understand that I’m never changing who I am…“ Zobudila som sa a v mysli mi stále hrala skladba od Imagine Dragons – It’s Time. Mala som pocit, že som si ju spievala celú noc, kým som spala. Vypadnúť z postele, sprcha, obliecť sa, káva (dnes pre zmenu doma, lebo Lucka v utorky ráno nepracuje) a potom škola. Kým som [...]

europarlament, európsky parlament, eú, vlajky

Mimovládne organizácie píšu do Bruselu, chcú nezávislú a slobodnú RTVS

24.04.2024 13:02

Otvorený list, pod ktorý sa podpísalo viac ako 68-tisíc občanov Slovenska, smeruje poslancom europarlamentu i eurokomisii.

michelko

O zmenách vo Fonde na podporu umenia sa bude hlasovať až budúci štvrtok

24.04.2024 12:18

Presunúť hlasovanie zo stredy na budúci týždeň navrhol šéf parlamentného kultúrneho výboru Roman Michelko (SNS), ktorý je predkladateľom návrhu novely zákona o FPU.

SR Bratislava RTVS protestný pochod BAX

Vláda schválila zákon o Slovenskej televízii a rozhlase. Mení sa názov aj spôsob kreovania orgánov

24.04.2024 11:25, aktualizované: 11:41

Riaditeľa bude voliť deväťčlenná rada so štyrmi nominantmi Ministerstva kultúry.

Drienovec, výrub stromov

Postupy pri výrube drevín sa majú zjednodušiť. Cieľom je znížiť strety s medveďom i škody na plodinách

24.04.2024 11:07, aktualizované: 12:33

Vyplýva to z novely zákona o ochrane prírody a krajiny, ktorý schválila vláda.

lithien

Don´t call it your dreams but make it your life...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 3
Celková čítanosť: 9517x
Priemerná čítanosť článkov: 3172x

Autor blogu

Kategórie

Archív